Oferta

W terapii neurologopedycznej, w zależności od potrzeb dziecka, wykorzystuję różne metody wspierające prowadzoną terapię:

  • Terapię miofunkcjonalną
  • Terapię RCM w oparciu o ustno-twarzową terapię regulacyjną C. Moralesa
  • Terapię integracji sensorycznej
  • Kinesjotaping
  • Elektrostymulację
  • Terapię funkcji ortodontycznych systemami MFS dla pacjentów przed leczeniem ortodontycznych i w trakcie leczenia

Rozpoczynamy od indywidualnej konsultacji, która pozwoli dokładnie ocenić potrzeby pacjenta. Podczas konsultacji przeprowadzam wywiad, analizuję dokumentację medyczną, oceniam budowę narządów artykulacyjnych, oceniam różne aspekty mowy i komunikacji oraz ustalam cele terapeutyczne. Jest to ważny krok w rozpoczęciu procesu terapeutycznego, ponieważ pozwala mi poznać pacjenta i dostosować strategie terapeutyczne do jego indywidualnych potrzeb. Na podstawie zebranych informacji udzielam informacji zwrotnej dotyczącej obserwacji i diagnozy, oraz rekomenduje dalsze kroki, takie jak dalsza terapia, dalsze badania diagnostyczne lub inne zalecenia.

Przeprowadzam kompleksową diagnozę neurologopedyczną, aby dokładnie zidentyfikować i zrozumieć trudności pacjenta. Diagnoza może obejmować ocenę rozwoju mowy, wymowy, rozumienia języka, umiejętności czytania i pisania, komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz innych obszarów związanych z komunikacją. Dzięki temu mogę opracować spersonalizowany plan terapeutyczny, który zawiera konkretne trudności i cele pacjenta.

Moja terapia opiera się na różnorodnych metodach i technikach, które dostosowuję do indywidualnych potrzeb pacjenta. Staram się poprawić funkcje mowy, rozwijać umiejętności komunikacyjne, wzmacniać zdolności poznawcze oraz wprowadzać pozytywne zmiany w procesach poznawczych.

Jeśli Twoje dziecko ma opóźnienie mowy lub ogólny opóźniony rozwój komunikacyjny, mogę pomóc w zapewnieniu odpowiedniego wsparcia i stymulacji. Pracuję z dziećmi, które mają trudności w nawiązywaniu kontaktu werbalnego, rozwijaniu słownictwa, zdobywaniu umiejętności gramatycznych i komunikacji społecznej.

Celem terapii opóźnionego rozwoju jest poprawa komunikacji pacjenta oraz rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych na różnych poziomach. Obejmuje to zarówno zdolność porozumiewania się werbalnego, jak i niewerbalnego.
Terapia może być skierowana do dzieci, które nie osiągają oczekiwanych umiejętności mowy w porównaniu do swoich rówieśników. Mogą mieć trudności z wymową dźwięków, rozwijaniem słownictwa, budowaniem zdań lub rozumieniem języka.
Terapia jest również skierowana do dzieci z zaburzeniami rozwoju, takimi jak spektrum autyzmu, zespół Downa czy ADHD, które mogą mieć trudności zarówno w rozwoju mowy, jak i w komunikacji społecznej.

W terapii wad wymowy, w zależności od potrzeb dziecka, wykorzystuję różne metody wspierające prowadzoną terapię:
– Terapię miofunkcjonalną
– Terapię RCM w oparciu o ustno-twarzową terapię regulacyjną R. C. Moralesa
– Terapię integracji sensorycznej
– Kinesjotaping
– Elektrostymulację
– Terapię funkcji ortodontycznych systemami MFS dla pacjentów przed leczeniem ortodontycznym oraz w trakcie leczenia.

Pracuję z dziećmi i osobami dorosłymi.

Oferuję terapię neurologopedyczną dla dzieci i dorosłych z zaburzeniami miofunkcjonalnymi, które dotyczą funkcji oralno-motorycznych. Pracuję z pacjentami, którzy mają trudności w poprawnym oddychaniu, żuciu, połykaniu i artykulacji.
W tym celu wykorzystuję specjalne ćwiczenia, masaże i techniki, które pomagają w poprawie takich funkcji jak oddychanie, żucie, połykanie i artykulacja. Terapia miofunkcjonalna może być szczególnie pomocna w przypadku zaburzeń artykulacyjnych, wad zgryzu czy zmniejszenie bólu i dyskomfortu oraz zwiększenia samoświadomości pacjenta dotyczącej prawidłowych wzorców mięśniowych.

Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Miofunkcjonalnej, deklarując tym samym praktykowanie najwyższej jakości terapii miofunkcjonalnej.

Współpracuję z pacjentami przed leczeniem ortodontycznym oraz w trakcie terapii ortodontycznej. Oferuję wsparcie w kształtowaniu prawidłowych nawyków motorycznych jamy ustnej, które są istotne dla efektywnego i trwałego leczenia ortodontycznego. Pracuję również nad eliminacją szkodliwych nawyków, takich jak ssanie kciuka czy używanie smoczka, które mogą wpływać na rozwój zgryzu i wymowy.

Posiadając tytuł terapeuty funkcji ortodontycznych zdobyłam międzynarodowy certyfikat i uzyskałam tym samym uprawnienie do prowadzenia Certyfikowanego Gabinetu Leczenia Zaburzeń Motorycznych Jamy Ustnej systemami MFS. Jestem wpisana na listę certyfikowanych gabinetów.

Terapia RCM®  wg Castillo Moralesa jest kompleksową koncepcją terapeutyczną dla dzieci i dorosłych z odchyleniami neurologicznymi, którzy są dotknięci zaburzeniami komunikacji, aspektami sensomotorycznymi, a także dysfunkcjami ustno-szczękowo-twarzowymi.

Terapia RCM® koncentruje się na diagnozowaniu i korekcji nieprawidłowych wzorców ruchowych mięśni twarzy, ust i żuchwy, które mogą prowadzić do różnych problemów stomatognatycznych. Metoda ta opiera się na holistycznym podejściu do pacjenta, które uwzględnia zarówno struktury anatomiczne jak i funkcjonalne układu stomatognatycznego.

Kinesiotaping jest metodą wspierającą terapię logopedyczną/neurologopedyczną poprzez stymulację i pobudzenie mięśni w obszarze orofacjalnym.
Metoda ta wykorzystuje elastyczne taśmy do wspomagania terapii zaburzeń mowy. Taśmy kinesiotapingu są przyklejane na odpowiednie partie ciała, takie jak twarz, szyja, barki czy klatka piersiowa, w celu stymulacji mięśni i poprawy funkcji języka, warg, podniebienia i gardła.

Kinesiotaping wykorzystuję w terapii dzieci z zaburzeniami motorycznymi w obrębie jamy ustnej np. w celu domknięcia ust w przypadku obniżonego napięcia mięśnia okrężnego ust. W celu wzmocnienia mięśni w obszarze ustno-twarzowym oraz przywrócenia prawidłowych czynności motorycznych takich jak: oddychanie nosem, prawidłowa pozycja spoczynkowa języka, warg, prawidłowe połykanie.

Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD to test służący do oceny najważniejszych obszarów mowy dziecka w wieku od 1 miesiąca życia do ukończenia 9 roku życia. Test uzyskał pozytywną rekomendację Polskiego Związku Logopedów. KOLD umożliwia  ocenę umiejętności dzieci w poszczególnych grupach wiekowych, a ustalenie norm rozwojowych pozwala na zorientowanie się, czy badane dziecko rozwija się w poszczególnych obszarach badania logopedycznego prawidłowo, czy wykazuje nieprawidłowości.

Prowadzoną terapię neurologopedyczną wspieram zabiegami elektrostymulacji w celu normalizacji napięcia mięśniowego i poprawy czucia strefy orofacjalnej.
Elektrostymulację stosuję w przypadku:
nadwrażliwości, w zaburzeniach czucia i propriocepcji, ślinienia, nieprawidłowej pozycji spoczynkowej języka, warg i żuchwy, po zabiegach na wędzidełku języka, przy nieprawidłowym oddychaniu oraz nieprawidłowym połykaniu.

Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania opiera się na najnowszych badaniach neuropsychologicznych, a także na wieloletniej praktyce terapeutycznej prof. Jagody Cieszyńskiej. Nazwa metody odnosi się wprost do organizacji funkcji językowych mózgu.

Wykorzystuje zarówno mechanizmy symultaniczne, czyli globalne, całościowe, którymi zajmuje się prawa półkula, jak i sekwencyjne, linearne, za które odpowiada półkula lewa. Metoda ta uwzględnia możliwości percepcyjne oraz etapy rozwoju mowy dzieci.

Jest skutecznym sposobem terapii pacjentów z niezakończonym rozwojem mowy, opóźnieniami w jego formowaniu czy wadami wymowy.

Krakowska metoda czytania (zwana też sylabową) polega na tym, że dziecko uczy się najpierw sylab, a nie poszczególnych liter. Jest elementem terapii neurobiologicznej, która stymuluje wszystkie funkcje poznawcze u dziecka.

Kontakt