Jak planuję terapię? 👃👅🧠🧩🎳🪆 Chciałam Wam dziś trochę opowiedzieć o tym, jak wygląda proces terapeutyczny w moim gabinecie. Każdy pacjent to dla mnie unikalne wyzwanie, dlatego zaczynam od dogłębnej konsultacji i diagnozy. To kluczowy etap, podczas którego przeprowadzam wywiad, analizuję dokumentację medyczną, przeprowadzam badanie a także zalecam dodatkowe konsultacje z innymi specjalistami, aby uzyskać kompleksowy obraz problemu, z którym zmaga się pacjent 👀👀👀. W gabinecie korzystam z różnorodnych narzędzi diagnostycznych, takich jak Karty Oceny Logopedycznej Dziecka czy Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego Dziecka. Korzystam również z narzędzi badawczych do oceny procesów Integracji Sensorycznej. Dzięki nim mogę precyzyjnie poznać każde dziecko, zrozumieć jego rozwój oraz zidentyfikować obszary, nad którymi należy pracować🧰📚📓📗📙. Moje podejście opiera się również na ocenie miofunkcjonalnej, zdjęciach i nagrań, co pozwala mi lepiej planować terapię. Analiza wyników jest kluczowa, aby dostosować plan działania do indywidualnych potrzeb każdego pacjenta. Bo też i problemy z którymi zgłaszają się pacjenci są bardzo różne! 👃👅🧠👀 Holistyczne podejście to dla mnie priorytet. Pracuję nie tylko nad konkretnymi aspektami mowy, ale również nad ogólnym rozwojem dziecka. Dążę do zrozumienia, jak wszystkie elementy wpływają na siebie nawzajem, co umożliwia kompleksową terapię. Poświęcam dużo czasu na analizę dokumentów, podchodzę do tego z dużą pokorą i stale uczę się czegoś nowego. Staram się dbać o stałe punkty w terapii, które są dostosowane do potrzeb dziecka: na przykład regulacyjna terapia ustno-twarzowa wg Castillo Moralesa, Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania, stymulacje lewopółkulowe, kinesjotaping 🤗🫶🧩🏋️🎳 Stały punkt to również elementy terapii integracji sensorycznej, które wprowadzam w trakcie zajęć. Jest to szczególnie atrakcyjne i motywujące dla dzieci, ponieważ korzystamy z huśtawek, ścianki wspinaczkowej, deskorolki i wielu ciekawych pomocy. Jest to ważne, gdyż integracja sensoryczna, czyli zdolność mózgu do przetwarzania informacji sensorycznych, odgrywa kluczową rolę w rozwoju dziecka. Poprzez różnorodne bodźce sensoryczne, takie jak dotyk, węch, smak czy słuch, wspieram rozwój wszystkich zmysłów, co korzystnie wpływa na tworzenie nowych połączeń neuronalnych. Nie zapominam również o MOTYWACJI! 🧠🧠🧠😊😊😊 Dlatego poświęcam wiele czasu na przygotowywanie atrakcyjnych pomocy, które nie tylko wspierają terapię, ale przede wszystkim wywołują uśmiech, radość. Dzieci czekają co nowego pojawi się na zajęciach. Podczas zajęć staram się angażować dzieci w kreatywne i atrakcyjne zadania, które pobudzają różne obszary mózgu Dziecięcy mózg wykazuje największą elastyczność w trakcie eksploracji nowych doświadczeń. Stąd też staram się wprowadzać różnorodne, atrakcyjne zadania, które stanowią wyzwanie dla dzieci. Nowe, ciekawe doświadczenia aktywizują mózg i sprzyjają formowaniu się nowych połączeń neuronalnych. Czytam, szukam, kupuję, laminuję, wycinam… bo widzę ile to daje radości dzieciom i jakie przynosi rezultaty! 👩🏼‍💻🙇🏼‍♀️🪡🪢🎲🥁🎨🎭💿

Podobne wpisy